söndag 5 februari 2012

Kalascookies

Idag testade jag & dottern att göra nya kakor till sonens 1 år kalas. & jag måste ju erkänna med att jag syndade och smakade en tugga på en kaka! Men gud vad goda dessa vart! Jag har lyckats en gång till med kakor!
Börjar tro att träning ger färdighet ;)
Här kommer receptet till 24 småkakaor

115 g mjuk margarin
115 g ljust muscovadosocker
1 msk ljus sirap
½ tsk vaniljsocker
175 g specialvetemjöl
85 g chokladlinser

Värm ugnen till 175 grader.
Rör sedan margarin och sockret ljust och luftigt med hjälp av en elvisp. Blanda sedan ner sirap och vaniljsocker och fortsätt rör.
Lägg sedan undan elvispen och ta fram en slickepott eller liknande. Sikta i hälften av mjölet och allt godis och rör om.
Tillsätt sedan resten av mjölet och arbeta ihop med dina händer.
Rulla sedan små bollar, platta ej till dem!
Lägg på plåtar och in i ugnen i ca 10 min eller tills de börjar få lite färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar