torsdag 2 augusti 2012

Blåbärspaj

Vi har en massa härligt goda blåbär i frysen. Passade därför på att göra en god paj igår kväll.
Här kommer receptet, recpetet hittade jag på receten.se

½ dl strösocker
½ tsk bakpulver
2 ½ dl vetemjöl
150 g margarin
2 msk vatten
Blåbär

Blanda ihop mjöl, bakpulver & socker i en skål. Tärna margarinet och tryck ihop med det andra. Ha i vattnet. Knåda sedan ihop till en bra deg.
In i frysen 5 min eller kylskåpet 15 min.
Tryck sedan ur halva  degen i en form. Förgrädda mitt i ugnen på 175 grader i 8 min.
Fyll sedan med härliga blåbär. Ta den andra delen av degen och lägg uppepå blåbären.
In i ugnen ca 30 min.
Sedan är det bara att servera!



2 kommentarer:

  1. Älskar blåbärspaj! Din hjärtform är jättesöt - och hello kitty i ditt förra inlägg med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Denna form älskar jag, det bästa med den är att den bara kostade 30 kr ;)

      Radera