måndag 6 februari 2012

Tobleronepanacotta

Igår var det som sagt nyårsafton. Vi firade med min mamma,pappa & bror & såklart min lilla familj.
Vi hade 3 rätters och moffade. Jag stod för efterätten och passade på att göra denna pannacotta.
Ja den smakade faktikst chokladpudding tycker vi. Ingen favorite för mej! Den godaste jag ätit är nog vanlig. Saknade färska bär till igår, men det skulle inte ha passat något bra.
Såg receptet på halv 8 hos mej
4 personer4 dl grädde
4 msk socker
1 st vaniljstång
150 g toblerone
2.5 st gelatinblad

Lägg gelatinbladen i kallt vatten.
Hacka choklade
Koka upp grädde, socker & vaniljstång.
(Dela vaniljstången och ta ut fröna som är i den)
När det börjar koka tar du bort det från plattan, häller i chokladen tills det har smält.
Ha sedan i de blöta gelatinbladen. Häll upp i glas ställ i kylen minst 3 timmar skulle jag säga


Jag dekorerade med smält vitchoklad som jag gjorde i hjärtform

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar