lördag 4 februari 2012

Kladdkaka

Idag var min fina vän här med sina barn. Vi började att titta på alla mina bakredskap & blev väldigt sugna på att baka.
Eftersom hon älskar kladdkaka så var det rätt givet vad vi skulle slänga ihop.
Denna vart verkligen super god!

Till en kaka behöver du:
200 g margarin
3 ägg
3 dl strösocker
1 dl kakao
2 krm salt
2 tsk vaniljsocker


Börja med att sätta igång ugnen på 175 grader. Smält sedan margarinet & låt svalna.
Vispa ägg & socker lite pösigt.
Blanda ner de andra ingridenserna, sist margarinet.
Grädda mitt i ugnen tills kakan nästan är fast. Ta ut & låt svalna lite.
Det är jätte bra att ha en form med löstagbar kant, bara ett tips :)


2 kommentarer:

  1. hur länge ska man ha den i ungnen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är så svårt med kladdkaka, ibland måste den vara inne ca 30 min medans andra gånger ca 15 min.
      Beror lite på hur tjock kakan blir. Men mellan 15- 30 skulle jag tro :)

      Radera