måndag 6 februari 2012

Kladdkaka med pepparkaka

Jag är så sugen på att testa & baka många nya saker!
Min mamma hade köpt den nya färdiga pepparkakskladdkakan och undrade om inte jag kunde baka en.
Klart jag ville testa! Googlade och fann detta recept.
Kan tycka att det var lite för mycket pepparkakssmak men den vart god =)
Blir till attt testa några andra varianter någon annan gång, måste tänka på vikten med ;)
Här kommer iallafall recepten jag följde, serverade kakan med gräddglass§
3 dl socker
150g smält smör
1dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
2 dl mjöl
½ pkt pepperkakskryddmix
  • Sätt igång ugnen på 200 grader.
  • Smält smöret. Blanda sedan i de torra ingridenserna förutom mjölet.
  • Rör sedan i ett ägg i taget. Ha sedan i mjölet.
  • Häll smeten i en bröad form. In i ugnen längst ner ca 20 min.

1 kommentar: