söndag 5 februari 2012

Chokladcupcakes

Idag var jag hemma med barnen. Sonen har varit sjuk så vi blev hemma.
Tänkte passa på att göra en liten efterätt till mannen tills han kom hem, Egentligen ville jag vaerkligen göra en tårta, men tiden finns inte riktigt där nu innan julen..
Så fick bli cupcakes, men gott var det iallafall =)



Det du behöver till 4 st stora muffins är:
50 g smör
1 ägg
1 dl strösocker
½ tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
Chokladbitar efter smak

Börja med att smälta smöret. Blanda sedan ägg & socker poröst. Blanda i de andra ingdrienserna.
Fyll muffinsformar 3/4 och grädda mitt i ugnen på 200 grader ca 10-15 min.

Jag spritsade grädde med cheescake smak på & dekorerade i sp
Typiskt att jag hade kladdat på formen nu såg jag, en svart prick! Men men så är det ibland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar