tisdag 1 maj 2012

Morotskaka

När jag hade mitt klädparty gjorde jag även en morotskaka.
God men enligt mitt tycke så smakade glasyren för mycket citron. Men gästerna sa att de tyckte att det var jätte gott.

Detta behöver du till en kaka:
2 st ägg
3 dl strösocker
3 dl rivna morötter
1 dl raspolja
3 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 tsk salt
3 dl vetemjöl

Glasyr:
150 g philadelphia light
1.5 dl florsocker
Rivet skal från en citron
1 tsk citronsaft
Börja med att starta ugen på 175 grader.
Vispa äggen & sockret pöisgt.
Tillsätt sedan de andra ingridenserna, Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 minuter.
Låt kakan svalna & gör sedan glasyren.
När du gör glasyren så blandar du ihop alla ingirdenser. Sedan brer du det över kakan.
Strö lite citronskal över kakan


Detta recept hittade jag på tastline

2 kommentarer:

  1. ja bara älskar morotskaka,men använder inte alls citron i min.testa gärna min,som är så god.

    SvaraRadera
  2. Här är en till som älskar morotskaka :)

    SvaraRadera