lördag 4 februari 2012

Tillbaka till skolan igen

Min karl fick nu veta att han äntligen ska få börja sin svettskurs igenom arbetsförmedlingen på måndag.
När han är klar med denna utbildningen har hans gamla jobb lovat att anställa honom igen. Underbart.
Detta måste ju firas med en tårta ( eller så hittade jag en anledning till att få baka)
Denna tårta är även en testtårta då jag testade mina nya saker. Dock vart dne inte som jag ville! Skulle ha behövt en större tyll sedan köpte jag kursiva bokstäver som inte gick att få ut ur måttet utan att gå sönder. Men kanske kan testa en annan gång och se om det går bättre.
Här är tårtan iallafall



Ljustårtbotten
Lakritsfluff
Hallongrädde
Garnerad med marsipan

Denna tårta vart populär. Svärmor sa att det var den godaste tårtan jag gjort än så länge, bra betyg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar