lördag 8 december 2012

Trillingnötter

Idag vaknade jag tidigt, först i familj. Så tassade upp i köket & började göra lite julgodis.
Så himla skönt att bara vara själv och inte stressa.
Detta var iallafall en sak som jag gjorde & det var den godsate jag gjorde idag.
Detta kommer vara mitt lördagsgodis ikväll ;)
 
Detta behöver du till ca 35 st
1 ½ dl hasselnötter
200 g mjölkchoklad
 
Värm ugnen till 175 grader.
Läg in nötterna ca 10 min. Låt svalna lite sedan gnuggar du dem så skalet lossnar.
Koka upp vatten i en kastrull. Ställ en bunke över & lägger ner chokladen som du delar innan.
Låt chokladen smälta. Ha sedan ner alla nötter
Lägg upp tre & tre på en plåt. Låt stå kallt ca 20 min. sedan har du på chokladen som är kvar över nötterna. Ställ kallt igen & bara njut sedan! Dessa kommer jag absolut att göra igen. Borde ni med göra :)
 

 

1 kommentar:

  1. åh dessa ska ja oxå göra,så lätt och sjukt goda och nu blev ja allt sugen på dem

    SvaraRadera