söndag 5 februari 2012

O´boy snurror

Idag börjar jag inte jobba förns vid lunch. Så passade på att baka lite kakor, fylla på kakburken lite.
Idag var det snurror med o´boy i, personligen tycker jag inte alls som sådanna kakor men då äter jag inte upp det heller ;)

Till ca 60 kakor behöver du:
4 1/2 dl vetemjöl1 dl florsocker
1 msk vaniljsocker
1 st äggula
200 g margarin

smak:
½ msk kakao
1 msk o´boy

Börjar med att lägga alla ingridenserna utom smakerna i en matberedare.
Margarinet skär du i mindre bitar. Starta sedan & kör tills du får en fin deg. Dela degne i 2. Lägg tillbaka en av delarna och häll i smakerna. Kör och lägg sedan degarna i varsin påse i kylskåp i 30 min.
Kavla sedan ut dessa i raktanglar. Lägg den bruna på den vita, rulla till en korv.
Skär sedan små kakor av dessa, lägg på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen ca 8 min på 200 grader.


Detta recept hittade jag när jag googlade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar