måndag 6 februari 2012

Viktväktarnas rulltårta

Idag väntas det besök av min vän Anneli med familj. Mycket trevligt!
Men man måste ju ha något att bjuda på något. Eftersom att det är viktväktarna för min del så bakade jag en efter deras recept. Jag tjuvsmakade förut, riktigt god! Men jag älskar ju frukt/bär! 3 points per bit

8 bitar
3 ägg
1 dl socker
1 ½ dl vetemjöl
1tsk bakpulver

Fyllning:
mini fraiche 5% 1 dl
Bär

Vispa ägg och socker vitt & poröst. Blanda sedan i mjöl och bakpulver med en slickepott.
Klä en långpanna med smörpapper och häll i smeten. In i nedre delen av ugnen i 225 grader i 5-8 min.
Under tiden lägger du upp ett smörpapper och häller på lite florsocker.
När kakan är klar vänder du den på pappret med florsocker. Ta bort pappret somvar i ugnen från kakan, låt svalna.
Häll upp i dl mini fraiche i en burk, ha i bären oh blanda. Bred ut röran på kakan, rulla sedan ihop.
Skär upp i 8 st bitar, njut sedan! ;)


Bilden är väl kankse inte den snyggaste då "skalet" på rulltårtan fastnade på smörpappret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar