tisdag 17 juli 2012

Tårta till Mira

Min jobbarkpmis hade en kompis som fyllde 50 år. Hon frågade om jag kunde göra en tårta till henne.
Det skulle vara marängbotten i den & jag trodde att den skulle sjunka. Men inte hon som köpte tårtan. Men jag hade rätt. Så var inte alls nöjd med denna tårta då den har sjunkit mycket.
Men de var nöjda & tyckte att den var god. Det är väl huvudsaken iallafall :)




De sista bilderna har jag tagit med min systemkamera & den översta har dem tagit med mobilkamera. Därför så skillnad på färg...

Vaniljbotten
Vaniljkräm
Marängbotten
Hallon/grädde
Spacklad med grädde
Täckt med marsipan
dekorerade i sp & chokladcigg


2 kommentarer:

  1. Tårtan ser fin ut på bilderna i alla fall!

    SvaraRadera
  2. om man penslar marängen med smält choklad så smälter den inte, den blir så där krispig och god som den ska vara :P

    SvaraRadera