lördag 4 februari 2012

Tårta till mej

Idag var det sista dagen för mej på mitt jobb. Jobbar nu som timviakrie i barnomsorgen men idag var det sista dagen! Jag har nämligen fått en provanställning på en förskola som ska öppnas nu. Det känns verkligen kul & spännande att få vara med & öppna en ny förskola!
Så detta måste firas med en tårta! (Jag har varit så sugen på att göra en tårta, en bra anledning att få baka)

Tyvärr så ser den inte alls bra ut.
Jag var jätte trött & stressad, hur blir resultatet då har vi lärt oss? En knölig & sne tårta. Tur att det bara var min lilla familj & svärmor som skulle äta :)





Denna tårta bestod utav
chokladbotten
Päronmousse
Glasskräm
Spacklad med grädde
Täckt med marsipan
Dekorerad med sp

Nu undrar jag om någon vet en sak. Marsipanen var inte alls bra att jobba med, den var supermjuk igår & sprack bara hela tiden.
Sen när jag tog ut den ur kylen nu så rann det bara om marsipanen, typ som socker bara på tårtfatet?! Någon som vet vad det är för fel?
Marsipanen smakade även inte alls som den brukade?
Annars var tårtan supergod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar