söndag 5 februari 2012

Rödavinbärsmuffins

Idag kom min syster och hennes 2 döttrar på besök. Självklart måste man ha något att bjuda på!
Hittade rödavinbär här hemma i frysen. Så vart muffins. Tydligen vart de goda =)
Jag smakade inte själv då jag kör viktväktarna. Kändes dock lite jobbigt att bjuda på något utan att man smakade det själv...
Dotter & jag slänge ihop muffinsen. Roligt för henne att baka med


2 ägg
2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 dl yoghurt/fil/mjölk (jag hade lätt vaniljyoghurt)
1/2-1 dl flytande margarin
1/2 dl kokosflingor
1 1/2 dl Bär

Vispa ägg & socker vitt & poröst
Blanda sedan i yoghurt, smöret & kokosflingorna.
Rör sedan i mjölet, vaniljsocker & bakpulver med en slickepott.
Dela upp smeten i 12 muffinsformar.
In i ugnen på 200 grader i 15 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar