söndag 5 februari 2012

Fudge med vitchoklad

Ville baka lite godis som man kanske kan ge bort i julklapp. Varför inte testa fudge med vitchoklad i som jag hittade hos sötasaker.
Dessa var aldelles för söt för min smak! Därför kommer de att passa min sambo utmärkt ;)
Jag har funderingar på att testa och baka fudge med choklad och nötter, passar nog mej bättre i smaken ;)
Här kommer iallafall receptet
1 dl ljus sirap
5 dl socker
1 dl farinsocker
3 dl vispgrädde
200 g hackad vit choklad

Blanda allt utom chokladen i en kastrull. Rör ihop allt till en smet och låt koka tills den klarar av ett kulprov.
(Min kokade nästan 1 timma!)
När den klarar kulprovet har du i den vita chokladen. rör tills allt smält och häll sedan smeten i en form med bakplåtspapper i. Låt kallna & stelna innan du skär dem i bitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar