lördag 16 februari 2013

Smörgåstårta

Till alla hjärtans dag frågade min man mej ifall jag kunde göra en smörgåstårta då han älskar det.
Ja jag testar och ger mej på det.
Tårtan blev väldigt god & svärför'ldrar samt mannen gillade den så det blev lyckat.
La upp en bild på min fb där jag fick frågan om jag kunde lägga upp recceptet.
Ni som läser min blogg vet att när jag göra saker så mäter jag inte så detta recept är på ett ungefär.
 
Detta behöver du:
Formbröd (rostbröd) Mina var ganska små
2 burkar 500 g eldorado majonäs
dill
räkor
skinka
3 kokta ägg
 
Börja med att koka äggen. Låt de svalna och skala dem sedan.
Lägg 1 ½ burk majonäs i en burk. Dela äggen och blanda ner. Ta skinkan och skär i små bitar. Ha även i räkor samt dill.
Vänd nu föriktigt omrking detta så allt fördelar sej.
Lägg upp bröd på ett fat. Lägg halva smeten på bröden. Varva sedan med bröd och resten av fyllningen, avsluta med att lägga bröd över fyllningen.
Ta majonäsen som finns kvar och bred ut över tårtan.
Ställ gärna tårtan i kylskåp ett dygn så den suger åt sej & blir saftig.
Sedan är det bara att garnera din tårta.
Jag hade först räkor, skinka som jag gjorde rullar av, gurka, tomat & vindruvor. Men det är bara låta fantasin flöda!
Hoppas detta hjälpte lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar