lördag 4 februari 2012

Dumlekladdkaka

Idag kom min fina vän över på lite fika för att hon var borta när jag & min dotter fyllde år.
Hon kom med väldigt fina presenter, jag fick småsaker till köket. Massa söta saker :)
Såklart ville jag baka något, har velat testa denna kladdkaka ett tag.
Den var god men smakade inte så mycket dumle, men jag hade bara 100 g i. Behöver mer!



Här kommer receptet
100 g margarin
120 g dumle
3 dl strösocker
2 ägg
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
½ tsk salt
1 tsk vaniljsocker

Börja med att smälta margarin & dumlen tillsammans.
Blanda ihop ägg & socker lite lätt. Blanda sedan i kakao, salt, vaniljsocker & vetemjöl.
Blanda sedan i margarinblandningen. Rör ihop allt till en fin smet. Häll sedan i en smord form.
In i ugnen på 175 grader i 25 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar