söndag 5 februari 2012

Brownie cupcakes

Tänkte jag skulle baka något gott till familjen min.
Både dottern & min karl ville ha kladdkaka. Men tänkte jag kunde testa något nytt. Så det blev brownie, mycket gott :)

Till 12 st behöver du:

120 g Ljus blockchoklad
100 g smör
1 1/4 dl socker
1 dl vetemjöl
1/2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2 ägg
50 g grovt hackad marabou mörkchoklad

Börja med att smälta margarinet och den ljusa chokladen i en kastrull. När de smällt ställer du det åt sidan.
Blanda socker & vaniljsocker i en bunke, blanda sedan i ägg, 1 i taget och blanda om.
Häll över mjölet och bakpulver, blanda väl. Häll sedan över chokladsmöret och rör till en smet.
Häll upp i muffinsformar och grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 20 min.



Jag spritsade grädde på mina och dekorerade dem med sockerblommor.
Bilden längst ner försökte jag spritsa en ros, syns inte så bra på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar